søndag 5. mai 2013

Jenny - en stor inspirasjon for oss alle :)

Jenny er en av våre mest ivrige medlemmer som har hatt en fantastisk framgang i sin trening fra hun startet for nesten to år siden, og har gått ned hele 29 kg. Hun har vært med på alt fra spinningmaraton til dansemaraton og LesMills lanseringer, og er alltid like blid og positiv! Hennes siste prosjekt er nå Hennesrittet med Team Sports Club Sarpsborg som er i juni. Vi intervjuet henne.

Startet med trening i skoleparken
Hvert år arrangerer vi utetrening med bl.a. Zumba, Sh'bam eller BodyBalance som er åpent for alle medlemmer og ikke-medlemmer. Det var her Jenny startet sin treningsiver. "Det var Zumba i skoleparken en gang i uken som gjorde at jeg turte å starte med Aktiv på Dagtid" Jenny var med i Aktiv på Dagtid på Sports Club Sarpsborg i et år før hun begynte som vanlig medlem. "Jeg kjente så at motivasjonen hadde tatt seg opp som var årsaken til at jeg gikk over til vanlig abonnement på Sports Club Sarpsborg", føyer Jenny til.

Invistering i helsen
Trening har blitt en viktig del av Jennys liv. "Jeg har kjent at jeg invisterer i fremtiden min med tanke på helsen, og det er ubetalig for meg i dag. Det er derfor verdt all svette, men treningen har også vært gøy. Det er alltid rom for latter og moro under treningen", mener Jenny. Jenny hadde ikke trent så mye før hun startet på Sports Club Sarpsborg, og har vært støttemedlem på stort sett de fleste steder. I dag prøver Jenny å trene fire ganger i uken

Motivasjonen til treningen
Målet i starten var for Jenny det samme som veldig mange ofte har når de starter på treningssenter, nemlig å gå ned i vekt. Dette har nå skiftet til å holde seg i form og ta vare på helsen, mens de kg hun fortsetter å gå ned er kun en ekstra bonus mener jenta som virkelig har funnet noe hun trives med. Jenny vil fortsette å holde treningsiveren oppe i fremtiden. Hun forklarer videre at de gangene hun har gått lei eller har trent for mye, så har hun lyttet til at kroppen trenger en eller flere hviledager. Etter dette kommer lysten ofte tilbake igjen.  "Sports Club Sarpsborg er det mest geniale senteret for trening. Bare måten jeg har blitt møtt på fra første stund er ubetalig. Detter er senteret med rom for alle, og under treningen er det takhøyde for å ha det gøy. Dette er viktig for meg". Jenny sier videre, "det er også lagt opp til mye fellesskap på dette senteret med alt fra DanseMaraton til SpinningMaraton og Team Sports Club Sarpsborg for Hennesrittet. Dette skaper fellesskap for oss medlemmer sammen med ansatte"

Jennys råd til andre
"Det viktigste er å ikke gi opp, men å vite at det er tungt til tider. Det er derfor viktig å ikke være så streng med seg selv. Det er lov å dele frustrasjon og glede med ansatte på Sports Club Sarpsborg for å holde motivasjonen oppe".



Vi på Sports Club Sarpsborg takker Jenny for at hun er en så fantastisk inspirasjon på vårt senter som alltid sprer glede rundt seg :)













1 kommentar: